Hoppet är det sista som lämnar min själ.

Jag kämpar. Tro inte annat. Hoppet är det sista som lämnar min kropp. Jag kämpar för var dag. Jag har gjort det bästa för mina barn. Och tro mig. Det jag gör, gör jag för att jag älskar dom. Ni behöver ej tro annat och dom som känner mig vet detta. Kommer aldrig sluta kriga. Ni som tror annat vet ej något. Ni som inte vet behöver inte se heller. Ni kan blunda. Som ni endå brukar göra när det väl gäller eller provocera mer och mer problem. Är det enda ni gör för mig. Om vi skall diskutera detta så kallade folkslag. Det är ni med problem som försöker hoppa på andra som är lite mer lyckligt lottade här i live. Ni hatar att se lycka som en annan människa har och försöker förstöra den med alla medel. Ni ser inte hur fel det är innan ni inser att ni bara förstör mer för er själva. Jag ser rakt igenom er allihopa. Innan ni hinner ens försöka. Rota inte i saker utom gå vidare. Se livet som en utmaning. Ta er upp. Ställ er. Varje steg du tar är ett steg framåt i livet. Måla över allt bakom dig och sikta framåt. Och högt.

Mitt ord för denna dag.

Kommentera här: